ÇANAKKALE ÇİLEK ÜRETİMİNDE TÜRKİYE DÖRDÜNCÜSÜ
Çanakkale, çilek üretimindeki başarısıyla Türkiye'nin önde gelen tarım kentleri arasında yer almaya devam ediyor.
24 Haziran 2026 - 11:29
Çanakkale İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamaya göre, il genelinde yıllık 51 bin ton çilek üretimi gerçekleştiriliyor. Bu üretim miktarıyla Çanakkale, Türkiye'nin en fazla çilek üreten 4. ili konumunda bulunuyor.
Açıklamada, Türkiye genelindeki çilek üretiminin yaklaşık yüzde 10'unun Çanakkale'de gerçekleştirildiği belirtilirken, kentin verimli tarım arazileri ve üreticilerin özverili çalışmaları sayesinde çilek üretiminde önemli bir paya sahip olduğu vurgulandı.
Çanakkale'nin tarımsal üretimdeki güçlü konumunu koruduğuna dikkat çekilen açıklamada, çileğin hem iç pazarda hem de ihracatta önemli bir ürün olduğu ifade edildi.
Lezzeti ve kalitesiyle öne çıkan Çanakkale çileği, üreticilere önemli bir gelir kaynağı sağlarken, bölge ekonomisine de katkı sunmaya devam ediyor.
Kaynak: Çanakkale İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
Açıklamada, Türkiye genelindeki çilek üretiminin yaklaşık yüzde 10'unun Çanakkale'de gerçekleştirildiği belirtilirken, kentin verimli tarım arazileri ve üreticilerin özverili çalışmaları sayesinde çilek üretiminde önemli bir paya sahip olduğu vurgulandı.
Çanakkale'nin tarımsal üretimdeki güçlü konumunu koruduğuna dikkat çekilen açıklamada, çileğin hem iç pazarda hem de ihracatta önemli bir ürün olduğu ifade edildi.
Lezzeti ve kalitesiyle öne çıkan Çanakkale çileği, üreticilere önemli bir gelir kaynağı sağlarken, bölge ekonomisine de katkı sunmaya devam ediyor.
Kaynak: Çanakkale İl Tarım ve Orman Müdürlüğü


















YORUMLAR