Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam

TÜKETİCİ HAKLARI ÇALIŞTAYI ÇANAKKALE'DE GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Ticaret Bakanlığı tarafından düzenlenen ‘Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü Tüketici Haklarının Yerel Yönetimlere Yaygınlaştırılması Projesi' kapsamındaki çalıştay 10 Aralık 2019 Salı günü Çanakkale Belediyesi ev sahipliğinde gerçekleştirildi.

TÜKETİCİ HAKLARI ÇALIŞTAYI ÇANAKKALE'DE GERÇEKLEŞTİRİLDİ
11 Aralık 2019 - 11:46

Belediye Çalışanları Sosyal Tesisi'nde düzenlenen çalıştaya Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, Belediye Başkan Yardımcıları, Çanakkale Ticaret İl Müdürü Hüseyin Aşkı, Tüketiciliğin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Bülent Arcan ile Edirne, Kırklareli ve Yalova illeri ticaret il müdürleri, il ve ilçe zabıta müdürleri, amirleri ile Çanakkale Belediyesi Zabıta Müdürlüğü personeli katıldı. Açılış konuşmalarının ardından söz alan Başkan Gökhan, Çanakkale Belediyesi'nin tüketici haklarını korumaya yönelik çalışmaları hakkında bilgi verdi.

Konuşmasına yerel yönetimlerin tüketici haklarını korumadaki yasal sorumluluğunun arttırılması gerektiğini ifade ederek başlayan Başkan Gökhan; “Temsil ettiğimiz halkın tüketici haklarını korumak, belediyelerin asli görevlerindendir. Bu yasada da var ancak yeterli değil. Bu yasaların biraz daha geliştirilmesi gerekiyor. Belediyelerin içerisinde de tüketicilerin haklarını koruyacak ayrı birimler oluşturulmalı. Bunun yanında ayrıca TÜKODER, STK'lar ve esnaf birlikleri çok önemli. Bu kuruluşlar halkı tüketirken koruma altında oldukları konusunda bilinçlendirmeli” dedi.

Tüketicilerin, hakları konusunda yeterli bilgiye sahip olmadığını ifade eden Başkan Gökhan; “Gelişmiş ülkelerde tüketici hakları çok önemlidir. Orada tüketiciyi kandırmanın ciddi cezaları vardır. Ne yazık ki, bizde tüketiciler daha az korunur. Çünkü organizasyon ve bilinç eksikliği var. Bizim bu bilinci yaymamız gerekir. Yani tüketiciyi kandıranın yanına kar kalmaması prensibi ile hareket etmemiz gerekir” dedi.

Sağlıklı ürüne ulaşmanın da bir tüketici hakkı olduğunu vurgulayan Başkan Gökhan; “Özellikle tüketicilerin sağlığı da çok önemli. Tüketici hakkı dediğimizde sadece fiyat olarak algılamamamız gerekir. Çünkü tüketicilerin sağlıklı ürüne ulaşma hakkı da vardır. Bu noktada da Sağlık Müdürlüklerinin bu organizasyonun içerisinde olması gerekir. Zaten yoğun geçim sıkıntısı yaşanan bir ülkede, bir de üstüne aldatılan kesimlerin haklarını savunmazsak moral ve motivasyonumuz düşer” şeklinde konuştu.

Çanakkale Belediyesi tarafından tüketici haklarını korumaya yönelik uygulamalardan örnek veren Başkan Gökhan; “Çanakkale'de Cuma Pazarı içerisinde bir kantarımız var. Pazardan bir kilo domates aldınız, kantara koyup denetleyebiliyorsunuz. Bu bile tüketiciye, ‘belediye benim hakkımı korumak için çalışıyor' dedirtebilir. Bu bir algı meselesidir. Bu nedenle denetimleri iyi yapmalı ve herhangi bir haksızlık varsa da hoş görmememiz gerekir. Bizim hiçbir zaman hoşgörü hakkımız yok. Tüketiciyi aldatmaya çalışan gerekli cezayı çekmeli” dedi.

Tüketici memnuniyeti için yerel yönetimlerin esnafların sorunlarıyla da yakından ilgilenmesi gerektiğini ifade eden Başkan Gökhan; “Esnaflarımızın tüketiciye iyi hizmet verebilmeleri için onların da sorunlarıyla ilgilenmemiz gerekir. Mesela Çanakkale'de yıllardır bir uygulamamız var; her ay esnaf odaları ile bir ay belediye ev sahipliğinde bir ay da onların ev sahipliğinde toplantı yapıyoruz.  Bu toplantılarda esnafların kendi odalarına getirdiği ya da esnaf odalarının belirlediği sorunları birlikte çözmeye çalışıyoruz. Bu konuda da başarılı sonuçlar elde ettik. Eğer bir kentte esnaf mutluysa halk da mutlu olur. Tabi aynı zamanda esnafa da tüketiciye karşı adil, dürüst olunması gerektiğini anlatmamız ve bu konuda bilinçlendirme yapmamız gerekir” dedi.

Başkan Gökhan'ın konuşmasının ardından çalıştay, tüketici haklarının korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulanılabilecek yöntemler ve deneyimlere ilişkin yapılan sunumlar ile devam etti. 

 

YORUMLAR

  • 0 Yorum