Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam

"SORUMLU SATICI"

TÜKODER Çanakkale Şube Başkanı Ali Rıza Berkit, Çanakkale Gündem Gazetesi’ne özel değerlendirmelerde bulundu.

"SORUMLU SATICI"
14 Mart 2024 - 17:42
Tüketicilerin haklarını nasıl arayacakları ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Berkit, tüketicilerin sorun oluşan ürün ile ilgili tüm evraklarının eksiksiz bulundurulmasına vurgu yaptı. Berkit ayrıca, sorun oluşan ürün ile ilgili en önemi sorumluluk satıcıya ait olduğunu sözlerine ekledi.
Tüketici Koruma Derneği (TÜKODER) Çanakkale Şube Başkanı Ali Rıza Berkit, tüketicilerin haklarını nasıl arayacakları yönünde açıklamalarda bulundu. Berkit, 104.000 liraya kadar olan uyuşmazlıklarda Tüketici Hakem Heyetlerine, daha üstü uyuşmazlıklarda ise Tüketici Mahkemelerine başvurulması gerektiğini ifade etti. TÜKODER Şube Başkanı Berkit, sorun olduğu tespit edilen ürünler için ürünün tüm evraklarının eksiksiz bir şekilde bulunması gerektiğini de vurguladı. Ayrıca elektronik ürünlerin servise gitmesi ile ilgili ürünün 20 iş günü içerisinde tesliminin yapılmaması durumunda, sebep ne olursa olsun tüketicinin iade talep hakkı olduğunu söyleyen Berkit, sorun olan ürün ile ilgili sorumlunun müşteri hizmetleri ya da fabrika olmadığını, satıcıların kendisi olduğunu söyledi.
“104.000 LİRAYA KADAR OLAN UYUŞMAZLIKLARLA TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ İLGİLENİYOR”
Tüketici Koruma Derneği Başkanı Ali Rıza Berkit; “6502 sayılı tüketici yasasında yeni yıl ile birlikte değişiklikler oldu. Tüketiciler, 104.000 liraya kadar olan uyuşmazlıklarla ilgili Tüketici Hakem Heyetine başvurabiliyorlar. 104.000 liranın üzerindeki uyuşmazlıklarla ilgili olarak Tüketici Mahkemelerine gidiyorlar. Tüketici Hakem Heyetleri tüketicilerin yaşamlarını kolaylaştıracak hak arama yöntemi olarak öne çıkıyor. Çünkü harç yok, mahkeme masrafları yok. Ancak tüketicileri evraklarını tam olarak teslim etme koşulu ile süreci de bekleyerek sonuçlarına ulaşabiliyorlar. Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru yapılabilmesi için aldığınız ürünü ilk 6 ay içerisinde fabrikadan ve üretimden kaynaklı kusur ortaya çıkması gerekiyor. Bu kusurlar tespit edildiğinde ilk 6 ayda ürünün parasını alma, değiştirme ya da ücretsiz tamir hakkı kazanıyor.
“EVRAKLARIN EKSİKSİZ BULUNDURULMASI GEREKİYOR”
Yine elektronik gereçlerde arızalı ürün servise gitti ve 20 iş günü içerisinde nedeni önemli olmadan Tüketici Hakem Heyetleri bu ürünün parasını alma, değiştirme hakları var. Ürün garanti süresi içerisinde, 2 yıl içerisinde nedeni hiç önemli olmadan 2’den fazla arıza yaparsa 3. arızada tüketici ‘Ben bu ürünü istemiyorum’ diyebilir. Bunun için yönetmelik 2014 yılında değişti. 2014 yılından önce aynı ürün en fazla 2 kez arıza yapması durumunda geçerliydi. Tabi bu süreçte Tüketici Hakem Heyetine gidilebilmesi için saydığımız nedenlerin hepsinin belgesi eksiksiz bulunması gerekiyor. Arıza yapan ürünün arızaya giderken faturası bulunması gerekiyor ki 20 iş günü içerisinde teslim edilmediği kanıtlansın. Tüketici bir ürün alıyor ve satıcı bir sorun olduğunda ‘Beni ilgilendirmez, fabrikayı arayın ya da müşteri hizmetlerini arayın’ diyorlar. Öyle bir durum söz konusu değildir. Satıcı bu sorun ile ilgilenmek zorundadır. Silsile yolu ile fabrika ya da müşteri hizmetleri ile kendisi ilgilenmelidir” dedi.
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum