ORMAN YANGINI RİSKİNE KARŞI VATANDAŞLARA UYARI!
Çanakkale Valiliği, il genelinde etkili olan kuvvetli rüzgârlar nedeniyle orman yangını riskinin ciddi ölçüde arttığını belirterek vatandaşlara önemli uyarılarda bulundu.
Valilikten yapılan açıklamada, orman yangınlarının büyük bölümünün insan kaynaklı ihmal ve dikkatsizliklerden kaynaklandığına dikkat çekilerek, küçük bir kıvılcımın ormanlar, doğal yaşam alanları ve çevre üzerinde büyük tahribatlara yol açabileceği vurgulandı.
TEDBİR ÇAĞRISI YAPILDI
Açıklamada vatandaşların özellikle yaz aylarında daha dikkatli davranmaları gerektiği belirtilerek şu uyarılara yer verildi:
Ormanlık alanlarda ve çevresinde ateş yakılmaması,
Anız yakılmaması,
Biçerdöver ve tarım makinelerinde yangın söndürme ekipmanı ile su tankeri bulundurulması,
Sigara izmariti ve çöplerin doğaya bırakılmaması. ŞÜPHELİ DURUMLARDA 112 ARANMALI
Çanakkale Valiliği, alınacak küçük tedbirlerin büyük felaketlerin önüne geçebileceğini hatırlatarak, vatandaşlardan duman, ateş veya şüpheli bir durumla karşılaşmaları halinde vakit kaybetmeden 112 Acil Çağrı Merkezi'ni aramalarını istedi.
Valilik, ormanların korunmasının herkesin ortak sorumluluğu olduğuna dikkat çekerek vatandaşları duyarlı olmaya davet etti.
Kaynak: Çanakkale Valiliği