ONLAR 50 YAŞ ÜSTÜ EMEKLİ VE KAPTAN KADINLAR

Tekneleri ile 67 gündür denizde olan kadın kaptanlar, 67 günde 2 bin 100 mil yol yaptılar. 19 Mayıs’ta, Kurtuluş Mücadelesi’nde Samsun’daydılar. Samsun’dan geri dönüş yolunda Çanakkale’ye uğradılar. Kaptanlar, yelkenli tekneleri ile bir taraftan denizle boğuşurlarken, bir taraftan ise “Özde İzindeyiz” projesi kapsamında, dünyayı dolaşmaya devam ediyorlar. Kadın kaptanlar 67 günde, 36 farklı karaya ayak bastılar.

26 Haziran 2019 - 11:33

Tekne sahibi ve kaptan Neşe Hasipek, ikinci kaptan Ceyda Güleçyüz ve üçüncü kaptan Şule Kükrer tarafından bundan 67 gün önce Bodrum’dan bir yelkenli tekne denize açıldı. “Özde İzindeyiz” projesi kapsamında, kadın kaptanlar 67 gün boyunca toplamda, şu ana kadar 2 bin 100 mil yol yaptılar. Kadın kaptanlar, yelkenli tekneleri ile 23 Nisan’da Bodrum’dan yola çıkarak, 19 Mayıs’ta Samsun’da oldular. Kaptanlar burada çok beklemeden bütün Karadeniz’i tavaf ettiler. Daha sonrasında Çanakkale’ye doğru yola çıktılar.

Dün saat 14.00 sıralarında tekne Çanakkale Marina’ya bağlandı. Kaptanlar karaya ayak bastılar. 50 yaşın üstünde emekli olan kaptanlar, emekli olduktan sonra bu işe başladıklarını ve böyle bir proje ile 67 günde 36 farklı yere gittiklerini belirtiler.

Kaptan ve tekne sahibi Neşe Hasipek, “Biz 23 Nisan’da Bodrum’dan yola çıktık. Hedefimiz 19 Mayıs’ta Samsun’da olmaktı. Türk kadınının 100. Yıl seyri dedik bu sefere. Atatürk’ün Samsun’a çıkışının, 100 yılında bizlerde teknemizle birlikte Samsun’da olduk. Bir kortejde yer aldık. Kortejde Türkiye’de uzun seyir yapan tek kadın ekiptik. Bugün denizde 67. günümüz. Yaklaşık denizde 2 bin 100 mil yol yaptık.

Artık dönüşe geçtik. Bugün Çanakkale’deyiz. Bizler barış için yelken açan kadınlarız. Bundan önce 70 gün Adriyatik seyri yaptık. Geçen sene Akdeniz’i dolaştık. Bu sene bütün Karadeniz’i dolaştık. Şimdi dönüş yolundayız ve 1 Temmuz’da Bodrum’a ulaşacağız. Dönüşümüz üzerinde Yunan adalarına uğrayacağız.

Biz emekli ve 50 yaş üstü kadınlarız. Bir şeyler yapmak istedik. Türkiye’de kadının gücünü ve iyi şeyler yapabildiğimizi gösterdik. Kadınları ve erkekleri denize çekmek istiyoruz. Karadeniz’de o kadar çok bakir yerler gördük ki, şaşırdık. Samsun’dan Hopa’ya kadar denizde tekne görmedik. Karadeniz bize çok sahip çıktı. Bizi hiç yalnız bırakmadılar. Bize hep biz balıkçıyız, siz denizcisiniz dediler. Bu proje çok zorlu bir süreçtir. Her gün devam eden bir yolculuk halimiz var ve sabah 5’te yola çıkıyoruz. Biz 67 gün dedik, 36 farklı yere uğradık şu anda. Örnek olmak istiyoruz.

Zorluklar her zaman oluyor. Mesala Karadeniz’de ne olacağı hiçbir zaman belli olmuyor. Yunuslarla seyahat etmek çok güzeldi. Deniz apayrı bir huzur ve insana bambaşka bir mutluluk veriyor” dedi.